De Mindset voor Effectieve Communicatie
De medewerkers in jouw bedrijven communiceren de hele dag. Ze communiceren met hun klanten, hun leidinggevende, hun (in)directe collega’s, de leveranciers en andere partners waar mee samen gewerkt wordt.
Soms verloopt de communicatie helemaal naar wens, maar er zijn ook situaties waarin deze moeizamer verloopt wat er vervolgens in kan resulteren dat beoogde doelen niet behaald worden. Want elk gesprek wat gevoerd wordt dient tenslotte een doel.
Wanneer beide partijen in een gesprek zich gezien, gehoord en begrepen voelen dan verloopt een gesprek vaak soepel, want dan is er wederkerigheid in de communicatie. Maar hoe doe je dat nou? Hoe kunnen jouw medewerkers ervoor zorgen dat een ander zich gezien, gehoord en begrepen voelt en brengen ze tegelijkertijd ook hun eigen doel(en) in op een manier dat deze boodschap ook binnenkomt bij de ander?
In deze training leren de deelnemers effectiever te communiceren zodat ze met meer gemak hun gewenste doelen behalen. Daarnaast ontvangt iedere deelnemer de gesprekstechnieken die hij/zij in kan zetten om te achterhalen wat andere mensen echt nodig hebben. Het kunnen achterhalen van de werkelijke behoefte van de ander gecombineerd met het toepassen van de juiste gesprekstechnieken op het juiste moment maakt dat elke medewerker na het volgen van deze training de tools in handen heeft om van elke relatie een partnership te maken waarin beide partijen het beste willen voor elkaar.
Voor wie
Medewerkers binnen een organisatie – functies op HBO-niveau
Aantal personen:
Minimaal 6 – Maximaal 12 per groep
Duur:
3 dagen van 9.00 – 17.00
Investering:
Vaste prijs per dagdeel in overleg & reiskosten
Het beoogde resultaat voor organisatie & medewerker:
Medewerker heeft inzicht in hoe je partnerships en een kwalitatief verhoogde output creëert door effectiever te communiceren met gesprekspartner(s)
Onderwerpen training:
We gaan aan de slag met verschillende communicatietechnieken die aan bod komen in de volgende fases van communicatie:
Connectie maken met de ander
De vraag achter de vraag achterhalen
Adviesvaardigheden
Help de ander in beweging komen
Ga altijd voor de win-win
Aan bod komen gesprekstechnieken als de kunst van het luisteren en goede vragen stellen, verschillende wereldbeelden, effectieve feedback geven, adviesvaardigheden en hoe creëer je een partnership(s) waarin beide partijen het beste willen voor elkaar. Ook krijgen de deelnemers meer inzicht in wat mensen motiveert, of juist tegenhoudt.
Overige informatie training:
De training is opgebouwd vanuit de gedachte dat je het grootste leerrendement ontstaat in het oefenen met de geleerde materie in de praktijk. Deze training bestaat idealiter uit 4 losse dagen die elkaar opvolgen op gebied van inhoud met ong. 3 weken tot max. 1 maand tussen de dagen in. Zodat elke deelnemer voldoende tijd heeft, tussen de trainingsdagen in, om in de praktijk met het geleerde te oefenen. Er is voldoende ruimte voor individuele aandacht tijdens trainingen waardoor deze training door medewerkers op elk expertise-niveau gevolgd kan worden. Je leert veel van en met elkaar en de trainer ziet erop toe dat iedere deelnemer op zijn/haar niveau voldoende uitgedaagd wordt.
Opbouw training:
Dag 1:
Maak Connectie
Dag 2:
Achterhaal de vraag achter de vraag
Dag 3:
Adviseren en de ander in beweging zetten
Dag 4:
Creëer Partnerships dankzij effectieve communicatie
Uiteraard hoor ik graag wat jouw wensen zijn en maak ik deze training prikkelend voor specifiek jouw organisatie/medewerkers. Natuurlijk is het geen éénzijdig verhaal, maar is de training enorm interactief. De kernwoorden van deze training zijn: leren, delen, mindset voor succes, ontwikkelen, connecten met je persoonlijke drive, focus op je zakelijke doelen, strategie, actie nemen en zoveel meer.
Op mijn website en op mijn LinkedIn profiel kunt u vele ervaringen lezen van wat anderen te zeggen hebben over mijn skills als trainer/coach.
Neem contact op met mij om samen door te spreken wat er mogelijk is
Op mijn testimonialpagina en op mijn LinkedIn profiel kunt u vele voorgaande ervaringen lezen van cliënten/deelnemers over de samenwerking met mij als hun coach/trainer en de resultaten die dit hen gebracht heeft.